INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) Dom Pomocy Społecznej w Barcinie przekazuje następujące informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych:

DANE ADMINISTRATORA

Dom Pomocy Społecznej w Barcinie, ul. Polna 30, 88-190 Barcin., e-mail: dps@dpsbarcin.pl, telefon: 52/3832140

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Inspektorem Ochrony Danych w Domu Pomocy Społecznej w Barcinie jest Pani Paulina Rogalska, z którą kontakt jest możliwy pod adresem e-mail: iod@huspremium.pl

 

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla pracowników Domu Pomocy Społecznej

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuj, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Barcinie w imieniu którego działa Dyrektor tego Domu.
  2. Dom Opieki Społecznej  powołał inspektora ochrony danych osobowych, Panią Paulinę Rogalską z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy pisemnie na adres: Dom Pomocy Społecznej , 88-190 Barcin, ul. Polna 30 lub elektronicznie – na adres e-mail: iod@huspremium.pl
  3. Celem przetwarzania jest zatrudnianie, zapewnienie komercyjnych świadczeń socjalnych oraz bezpieczeństwo i organizacja pracy:

– na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. oraz

– na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. f, jako niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (monitoring wizyjny)

  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą: instytucje działające na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmioty działające na zlecenie Administratora zapewniające obsługę informatyczną, techniczną, (obsługa prawna, informatyczna, serwis sprzętu, niszczenie dokumentów) z którymi Administrator zawarł odpowiednie umowy
  1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres zatrudnienia oraz przechowywane zgodnie z art. 94 ust. 9 b Kodeksu pracy przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł, chyba że odrębne przepisy przewidują dłuższy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej.
  1.  W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania i przenoszenia, a także prawo do wniesienia sprzeciwu, oraz inne uprawnienia w tym zakresie wynikające z obowiązujących przepisów prawa.
  1. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a rozporządzenia, czyli zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie , bez wpływu na zgodność  przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
  1. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych w Domu Pomocy Społecznej  przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
  1. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne
  1. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej

Dom Pomocy Społecznej  zgodnie z artykułem 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuje Panią/Pana, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych   jest Dom Pomocy Społecznej w Barcinie w imieniu którego działa Dyrektor tego Domu.
  2. Dom Opieki Społecznej  powołał inspektora ochrony danych osobowych, Panią Paulinę Rogalską z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy pisemnie na adres: Dom Pomocy Społecznej, 88-190 Barcin, ul. Polna 30 lub elektronicznie – na adres e-mail: iod@huspremium.pl
  3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne w związku z obowiązkiem prawnym, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu pobytu i organizacji korzystania z usług oferowanych przez Dom Pomocy Społecznej  na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012r. w sprawie domów pomocy społecznej, ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego oraz zadań zleconych Domowi przez podmioty uprawnione na podstawie przepisów odrębnych.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą instytucje i urzędy upoważnione z mocy przepisów prawa, m.in.: instytucjom upoważnionym z mocy prawa w szczególności: podmiotom upoważnionym do odbioru Państwa danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa (np. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy, Narodowy Fundusz Zdrowia, Centrum Pomocy Rodzinie, Ośrodek Pomocy Społecznej, Sąd), podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem, organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem, zakładom ubezpieczeń, etc. oraz podmioty działające na zlecenie Administratora zapewniające obsługę informatyczną, techniczną, (obsługa prawna, informatyczna, serwis sprzętu, niszczenie dokumentów) z którymi Administrator zawarł odpowiednie umowy
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane – w zależności od rodzaju dokumentacji oraz danych osobowych w niej zawartych ale nie dłużej niż 50 lat po ustaniu świadczenia opieki przez Dom Pomocy Społecznej
  7. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (art. 6 ust.1 lit. a) lub art.9 ust.2 lit. a) – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego 2016/679 – jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody.
  8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj.: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu zapewnienia pobytu w Domu Pomocy Społecznej i korzystania z usług oferowanych przez Dom Pomocy Społecznej . Następstwem nie podania danych osobowych będzie brak możliwości pobytu Pani/Pana w Domu Pomocy Społecznej  .
  10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Domu Pomocy Społecznej dla opiekuna prawnego/kuratora

Dom Pomocy Społecznej  zgodnie z artykułem 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuje Panią/Pana, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych   jest Dom Pomocy Społecznej w Barcinie w imieniu którego działa Dyrektor tego Domu.
  2. Dom Opieki Społecznej  powołał inspektora ochrony danych osobowych, Panią Paulinę Rogalską z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy pisemnie na adres: Dom Pomocy Społecznej , 88-190 Barcin, ul. Polna 30 lub elektronicznie – na adres e-mail: iod@huspremum.pl.
  3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych oraz danych osobowych Pani/Pana podopiecznego jest niezbędne w związku z obowiązkiem prawnym, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  4. Pani/Pana dane osobowe oraz dane osobowe Pani/Pana podopiecznego, przetwarzane będą w celu pobytu i organizacji korzystania z usług oferowanych przez Dom Pomocy Społecznej  na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012r. w sprawie domów pomocy społecznej, ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 sierpnia 2016 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego oraz zadań zleconych Domowi przez podmioty uprawnione na podstawie przepisów odrębnych.
  5. Pani/Pana dane osobowe oraz dane osobowe Pani/Pana podopiecznego będą przekazywane upoważnionym podmiotom zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą: instytucje działające na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmioty działające na zlecenie Administratora zapewniające obsługę informatyczną, techniczną, (obsługa prawna, informatyczna, serwis sprzętu, niszczenie dokumentów) z którymi Administrator zawarł odpowiednie umowy
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane – w zależności od rodzaju dokumentacji oraz danych osobowych w niej zawartych ale nie dłużej niż 50 lat po ustaniu świadczenia opieki przez Dom Pomocy Społecznej
  7. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz danych osobowych Pani/Pana podopiecznego, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (art. 6 ust.1 lit. a) lub art.9 ust.2 lit. a) – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego 2016/679 – jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody.
  8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj.: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu zapewnienia pobytu w Domu Pomocy Społecznej i korzystania z usług oferowanych przez Dom Pomocy Społecznej . Następstwem nie podania danych osobowych będzie brak możliwości pobytu Pani/Pana w Domu Pomocy Społecznej
  10. Pani/Pana dane osobowe oraz dane osobowe Pani/Pana podopiecznego nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania.

Informacyjna w sprawie monitoringu wizyjnego na terenie Domu Pomocy Społecznej

Dom Pomocy Społecznej  zgodnie z artykułem 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuje, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych   jest Dom Pomocy Społecznej w Barcinie w imieniu którego działa Dyrektor tego Domu.
  2. Dom Opieki Społecznej  powołał inspektora ochrony danych osobowych, Panią Paulinę Rogalską z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy pisemnie na adres: Dom Pomocy Społecznej , 88-190 Barcin, ul. Polna 30 lub elektronicznie – na adres e-mail: iod@huspremium.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe będą podlegały rejestracji obrazu bez rejestracji dźwięku i przetwarzane w celu ochrony bezpieczeństwa pracowników i mieszkańców Domu Pomocy Społecznej  oraz zabezpieczenia mienia, a także zapobiegania czynom skierowanym przeciwko zatrudnionym pracownikom, mieszkańcom lub mieniu.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prawidłowego wykonywania obowiązków Domu, jako zakładu pracy oraz innych obowiązków wynikających z przepisów prawa – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia ogólnego.
  5. Monitoring wizyjny obejmuje:
    1. ciągi komunikacyjne,
    2. główne wejście,
    3. teren na zewnątrz Domu.
  6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą instytucje i urzędy upoważnione z mocy przepisów prawa.
  7. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres zgodny z przepisami prawa. Dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne. Okres przechowywania nagrań wynosi maksymalnie 3 miesiące. Po tym okresie nagrania kasowane są automatycznie.
  8. Posiada Pani/Pan prawo do sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  9. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą profilowane.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Domu Pomocy Społecznej dla wolontariusza/praktykanta/stażysty

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – zwanego dalej Rozporządzeniem, informujemy, iż :

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Barcinie w imieniu którego działa Dyrektor tego Domu.
  2. Dom Opieki Społecznej powołał inspektora ochrony danych osobowych, Panią Paulinę Rogalską z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy pisemnie na adres: Dom Pomocy Społecznej , 88-190 Barcin, ul. Polna 30 lub elektronicznie – na adres e-mail: iod@huspremium.pl
  3. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu zawarcia umowy oraz realizacji wolontariatu(podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b, c RODO),
  4. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione/ powierzone podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa a w przypadku wykonywania wolontariatu w ramach realizowanych przez Administratora zadań.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji ww. celów oraz obowiązków archiwalnych i statystycznych, jak również dla udokumentowania działalności Administratora – 5 lat, licząc od końca roku w którym umowa została rozwiązana lub umowa wygasła,
  6. Posiada Pani/Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
  7. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Podanie przez Panią/Pana danych jest niezbędne do podjęcia współpracy z Administratorem.
  9. Udostępnione przez Panią/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu.
  10. Administrator danych nie będzie przekazywał Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – monitoring pojazdów

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – zwanego dalej Rozporządzeniem, informujemy, iż :

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Barcinie w imieniu którego działa Dyrektor tego Domu.
  2. Dom Opieki Społecznej powołał inspektora ochrony danych osobowych, Panią Paulinę Rogalską z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy pisemnie na adres: Dom Pomocy Społecznej , 88-190 Barcin, ul. Polna 30 lub elektronicznie – na adres e-mail: iod@huspremium.pl
  3. Dane osobowe przetwarzane będą podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w związku  z przepisami  ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. 2020, poz. 1220), a celem
    przetwarzania  jest  zapewnienie  bezpieczeństwa  osób i mienia w związku
    z kierowaniem pojazdem mechanicznym stanowiącym własność pracodawcy
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 3 miesięcy.
  5. Posiada Pani/Pan  prawo  dostępu  do  treści  swoich  danych  oraz  prawo  ich
    sprostowania,  usunięcia w przypadkach przewidzianych przepisami prawa oraz
    ograniczenia przetwarzania. Przysługuje  Pani/Panu  prawo  wniesienia  sprzeciwu
    wobec przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
  6. Posiada Pani/Pan  prawo  wniesienia  skargi  do  organu  nadzorczego  –  Prezesa  Urzędu Ochrony  Danych  Osobowych,  jeżeli  uzna  Pani/Pan,  iż  przetwarzanie  danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
  7. Podanie danych osobowych w zakresie określonym  przepisami  prawa  pracy  jest
    obowiązkowe,  konsekwencją  ich  niepodania  jest  brak  możliwości  zawarcia  umowy o pracę. W pozostałym zakresie podanie danych osobowych jest dobrowolne.
  8. Dane osobowe  nie  będą  podlegały  profilowaniu  ani  na  podstawie  tych  danych  nie będą podejmowane decyzje w sposób zautomatyzowany.